بسم الله الرحمن الرحیم 

سید نصرالله:اگر همه جهان اسراییل را به رسمیت بشناسند ما نمی شناسیم

بیروت- سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به مناسبت روز جهانی قدس گفت که اگر همه جهان اسراییل را به رسمیت بشناسند ما به رسمیت نمی شناسیم.  

به گزارش ایرنا ، سید حسن نصرالله روز جمعه در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس در مجمع سید الشهدا در جنوب بیروت افزود : ما در لبنان اسراییل را به رسمیت نشناخنه و با آن پیمان صلح امضاء نکرده ایم و تسلیم نخواهیم شد حتی اگر همه جهان به آن اعتراف کنند و به رسمیت بشناسند.
وی افزود : وجود اسراییل در خاک فلسطین وجود غاصب و سرطانی و تجاوزگر و غیر قانونی است و تعامل و سازش با اسراییل به توافق همه مسلمانان و علمای امت حرام است و گذشت زمان این موضوع را تغییر نمی دهد.
سید نصرالله با اشاره به اصول ثابت نسبت به قضیه فلسطین افزود : فلسطین تاریخی از آن مردم فلسطین است و هیچ فردی با هر ادعای خواه مسلمان و یا مسیحی و در هر مسوولیتی حق ندارد از یک ذره خاک و حتی از یک حرف از حرف های واژه فلسطین چشم پوشی کند.
وی افزود: مساله اصلی در روز قدس موضع ثابت درباره قدس است که حق حق است و
باطل باطل و باید با آن مقابله کرد. همه فلسطین ملک مردم فلسطین و نه از آن صهیونیست ها است و آن چه که در قرآن و عهد قدیم خداوند به نسل ابراهیم در باره سر زمین مقدس وعده داده است ارتباطی به یهود ندارد بلکه بخش بزرگی از نسل ابراهیم اعراب هستند و مجرمان کنونی در اسراییل وارث ابراهیم نیستند.
دبیرکل حزب الله افزود که روز قدس روز فلسطین و روز مقاومت و روز غزه و روز پایداری در برابر اسراییل است.
سید حسن نصرالله گفت که روز قدس مهمترین میراث مقدس امام خمینی است و این روز روز یاد آوری مسولیت های اسلامی و دینی و انسانی امت است.
سید حسن نصرالله افزود : ما خواهان جنگ نیستیم چنانکه در سال 1982 خواهان جنگ نبودیم اما اگر اسراییل چنانکه بارها گفته است شش لشکر را به لبنان اعزام کند باید این حمله را به فرصتی تبدیل کرد و اگر توانستیم آن را نابود کنیم در آن صورت دیگر برای اسراییل دراین منطقه آینده ای وجود ندارد.
وی افزود : از این خاستگاه است که پیشتر گفتم که جنگ آینده با اسراییل چهره منطقه را تغییر خواهد داد و اگر اسراییل شکست خورد بعید نیست که بتوان با مینی بوس به قدس رفت.
سید نصرالله افزود که در روز قدس همه دولت های عربی و اسلامی را به تعهد و التزام به گزینه مقاومت و تسلیم نشدن دعوت می کنم زیرا قدس در معرض خطرناکترین خطر ها قراردارد و رژیم صهیونیستی برای ویرانی آن مشغول حفاری در زیر آن است .
دبیرکل حزب الله افزود : بر این باور هستیم که اسراییل غذه سرطانی است و باید از وجود محو شود و در برابرما دو گزینه وجود دارد اول مبارزه و دوم تسلیم شدن است اما گزینه سومی نیز وجود دارد و آن پایداری و مقاومت است .
وی با اشاره به گفت وگو های صلح افزود : نتیجه این گفت وگو ها تاکنون بی نتیجه بوده و تنها منجر به دادن امتیاز بیشتر به اسراییل شده است چنانکه اکنون نیز جرج میچل فرستاده خاورمیانه ی اوباما اعلام کرد که قادر به قانع کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای توقف شهرک سازی نیست البته این از دو حالت خرج نیست که ناشی از ناتوانی آمریکا و یا ناشی از حیله گری آمریکایی است که به نظر می رسد این گزینه اخیر صحیح تر باشد.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت که تنها گناه ایران جانبداری از حقوق ملت های منطقه و ملت فلسطین است.
سید حسن نصرالله افزود که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران مورد تعرض و حمله قرار گرفت زیرا که پشتیبان قوی مردم فلسطین بود.
وی با طرح این پرسش که چرا در زمان شاه همه کشورها با ایران دوست بودند؟ گفت :‌زیرا ایران روابط خود را بعد از انقلاب با اسراییل قطع کرده و از حق ملت فلسطین و مقاومت آنها دفاع کرد و امام خمینی (ره ) نیز به روشنی گفت که اسراییل غده‌ی سرطانی است که باید نابود شود و محمود احمدی‌نژاد سخن جدیدی نگفت بلکه سخنانش برگرفته از سخنان امام خمینی (ره ) است.
دبیرکل حزب الله افزود: ایران اکنون نیز با حملات فراوانی از سوی برخی کشورها و رسانه‌های عربی روبرو است و گناه ایران حمایت از مقاومت و آرمان‌های اسلامی و عربی است اگر ایران یک لحظه بگوید من از مقاومت فلسطین و لبنان حمایت نمی کنم همه به سوی آن می‌روند.
وی افزود : در حوادث اخیر ایران همه دل به سقوط نظام ایران بسته بودند، برخی کشورها و رسانه‌های عربی نیز در این جنگ علیه نظام ایران شرکت کردند اما ایران که سبب افتخار ما است شکست نخواهد خورد.
سید نصرالله افزود: ملت ایران امروز به خیابان‌ها آمدند و با حمایت از مردم فلسطین گفتند که اسراییل باید نابود شود.
سید حسن افزود: من ایران و رهبر فرزانه و با تدبیر و حکیم و رییس‌جمهور و ملت آگاه آن را به خوبی می‌شناسم. امکان ندارد که ایران دست از ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت در منطقه بردارد و برای ایران فلسطین دنیا و آخرت و نماز آنها است.
وی افزود: هر کسی که به خارج شدن ایران از این دایره حمایت از ملت های منطقه و فلسطین تکیه کرده در توهم است من امروز از سوی همه مبارزان ومجاهدان و شهدا از آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای دام ظله الشریف و رهبران و برادران ایرانی از تمامی حمایت‌های معنوی و سیاسی و مالی که در شرایط دشوار به فلسطین و لبنان تقدیم کردند قدردانی می کنم و امام خامنه‌ای در نماز جمعه بسیار روشن گفت که این امت تنها نیست و ایران حامی آن است.
سید حسن نصرالله گفت که خطرناکترین دوره زمان جرج بوش بود و ما این دوره را پشت سر گذاشتیم و دیگر خطر بزرگی در پیش روی نیست.