بسم الله الرحمن الحیم

سید حسن نصرالله تبادل اسرا بوسیله حزب الله را یک اقدام انسانی خواند نه سیاسی

سید حسن نصرالله‌دبیرکل حزب‌الله لبنان از پیشرفت‌های مهم در زمینه مبادله اسیران و پیکرهای مبارزان لبنانی با اسیران رژیم صهیونیستی خبر داد.
سید نصرالله سه شنبه شب طی اظهاراتی در این‌باره افزود : چنین خوش بینی ماههای گذشته وجود نداشت اما فرصت مناسبی در این زمینه فراهم شده و عملیات جاری در این زمینه ادامه دارد و طرفهای گفت و گوکننده و میانجی این عملیات از چند روز دیگر مذاکرات خود را در این زمینه از سر خواهند گرفت.
وی مبادله اسیران و اجساد بین لبنان و رژیم صهیونیستی را اقدامی انسانی توصیف کرد و گفت با این حال این اقدام تبعات سیاسی و تبلیغاتی نیز در پی دارد.
دوشنبه شب جسد یک شهرک‌نشین اسراییلی که دو سال پیش در دریا غرق شده و جسد او را امواج دریا به سواحل لبنان رسانده بود با یک اسیر لبنانی به همراه اجساد دو تن از مبارزان مقاومت اسلامی لبنان مبادله شد.

سید حسن نصرالله‌خاطر نشان کرد : عملیات مربوط به آزادی اسیران و تبادل اجساد بین لبنان و رژیم صهیونیستی از چند ماه قبل و با میانجیگری مقام‌های سازمان ملل آغاز شده و هر طرف مایل است اطلاعات کاملی درباره اسیران خود از طرف مقابل دریافت کند.
به گفته‌ی دبیرکل حزب‌الله طرف اسراییلی علاوه بر دو اسیر نظامی خود که در جریان جنگ سال گذشته به اسارت حزب‌الله درآمدند ، خواستار اطلاعاتی در باره رون آراد کمک خلبان این رژیم نیز شده بود.

سید نصرالله اظهار داشت طرف لبنانی نیز خواستار اطلاعاتی درباره اسیران لبنانی و غیر لبنانی از جمله چهار دیپلمات و خبرنگار ایرانی که پس از بازداشت توسط " نیروهای لبنانی " به اسراییل تحویل داده شده‌اند شد و بدیهی است در چنین شرایطی روند عملیات تبادل کند می‌شود.ادامه مطلب...