القاعده قصد ترور سید حسن نصرالله را دارد     

 یک عضو شبکه تروریستی القاعده که از سوی نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شده است، از توطئه ترور دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پرده برداشت.
به گزارش سایت خبری ایران از روزنامه السفیر، منابع آگاه لبنانی از بازداشت اعضای یک گروه وابسته به القاعده خبر دادند که قصد ترور سید حسن نصر الله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان را داشتند.
به گفته این منابع، نیروهای امنیت داخلی لبنان همچنان به تحقیقات خود از یکی از گروه های تندروی وابسته به گروه تروریستی القاعده ادامه می دهند که در این تحقیقات از طراحی نقشه ای برای ترورسید حسن نصرالله پرده برداشته شد.
یکی ازاعضای این گروه که ملیت لیبیایی داشت،همچنین اعتراف کرد که گروه مذکوردرصدد حمله به نیروهای یونیفل مستقر درجنوب لبنان بود.
وی درادامه اعترافات خود افزود: حمله به نیروهای یونیفل دو هدف را دنبال می کرد: اول اجرای دستورات صادره از ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده مبنی بر ضربه زدن به یونیفل و دوم ایجاد درگیری بین نیروهای بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد و حزب الله مانند همان چیزی که بعد از وقوع هر حادثه امنیتی درمنطقه جنوب به وجود می آمد.
عناصراین گروه وابسته به القاعده که تابستان گذشته در دومنطقه جنوب و منطقه خروب دستگیرشدند، مسئولیت پرتاب چندین موشک کاتیوشا طی سالهای 2004 تا 2007 را در شمال فلسطین اشغالی برعهده گرفتند.
براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر وابسته به القاعده به سه گروه درلبنان تقسیم شدند که گروه اول دراستان خروب و گروه دوم درصیدا و گروه سوم در اطراف منطقه القاسمیه در نزدیکی شهر صور مستقرهستند.