بسم الله الرحمن الحیم

"آرون کوهین" خاخام یهودی و عضو سازمان یهودیان مخالف با صهیونیسم به دلیل ساختگی بودن رژیم اسراییل خواستار برچیده شدن آن شد.

 وی گفت: سازمان یهودیان مخالف با صهیونیسم "نتوری کارتا" آمادگی دارد شواهدی در دادگاه در خصوص اتهامات علیه مقامات رژیم صهیونیستی در زمینه جنایات این رژیم ارائه دهد.

 وی در مصاحبه با خبرگزاری یونایتدپرس گفت: نامه‌ای به فلسطینیان ارسال کرده‌ایم و از آنان خواسته‌ایم از حق خود دست نکشند، ناامید نشوند و تسلیم رژیم صهیونیستی نشوند زیرا رژیم صهیونیستی اسراییل رژیمی ساختگی، پست و متشتت است و نمی- تواند ادامه حیات یابد و زمان فروپاشی آن به زودی فرا می‌رسد.

وی اظهار داشت:  من همواره بین اسراییل و آنچه که بر سر اتحاد جماهیر شوروی سابق و رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی آمد نزدیکی می‌بینم و انتظار دارم که همین بلا بر سر رژیم صهیونیستی هم بیاید.

 کوهین افزود: پیام ما به اسراییل تجدید نظر در سیاست‌های کورکورانه و عصر حجری است و اینکه با عقلانیت به امور نگاه کند و بشریت را در نظر بگیرد و نه حکومت را.

وی از امکان اقدام سازمان نتوری کارتا علیه مقامات اسراییل در انجام جنایات جنگی علیه مردم فلسطین سخن گفت، و افزود: اگر خواسته ما اجابت شود (برچیدن رژیم صهیونیستی) ما آماده‌ایم در مقابل هر دادگاهی شهادت دهیم. ما یک جریان سیاسی نیستیم بلکه یک گروه دینی هستیم که در زمینه جدایی صهیونیسم از یهودیت فعالیت می‌کنیم و این فعالیت‌ها و کارها را برای تغییرات سیاسی انجام نمی‌دهیم.

کوهین با همصدایی اسراییل و کشورهای غربی هم پیمانش که جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را سازمان تروریستی نامیده‌اند، مخالفت کرد و گفت: ما حماس را درک می‌کنیم و می‌دانیم که آنان انسان‌هایی صادق هستند و دلیلی را که آنان برای آن مبارزه می‌کنند، درک می‌کنیم و دعا می‌کنیم که بیش از این خشونت انجام نگیرد. وی افزود: بین فعالیت‌های حماس و اقدام دولت‌های انگلیس و آمریکا در جنگ جهانی دوم در زمانی که انگلیسی‌ها شهر "درسدن" را بمباران کردند و به کشته شدن هزاران نفر منجر شد، فرق وجود دارد.

 "آمریکایی‌ها با بمب اتم دو شهر "هیروشیما" و "ناکازاکی" را بمباران کردند و هیچ‌کس به آنها تروریسم نگفت." عضو سازمان نتوری کارتا در ادامه افزود: ما خواستار خشونت نیستیم ولی دلایل ادامه مبارزه حماس را می‌فهمیم و این گروه را تروریستی نمی‌دانیم و این نظر را در مورد حزب الله لبنان نیز داریم.

به گزارش القدس العربی، اعضای سازمان نتوری کارتا در تظاهراتی که هفته گذشته به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، شرکت کردند و پرچم فلسین را بر بالا بردند و شعارهایی در برچیدن اسراییل سردادند.