بسم الله الرحمن الرحیم

روحانی فلسطینی: امام خمینی (ره) احیاکننده مقاومت در عصر حاضر است

امام جماعت مسجد الوسیم اردوگاه فلسطینی‌نشین یرموک دمشق گفت:
امام خمینی (ره) احیاکننده مقاومت در عصر حاضر بوده است.
شیخ عبدالله کتمتو این مطلب را یکشنبه شب در همایش احیای فرهنگ مقاومت در جامعه که با همکاری جمعیت دوستی ایران و فلسطین در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد، بیان کرد.
وی افزود: امام خمینی جوانان ایرانی را بر اساس فرهنگ مقاومت و اسلام تربیت کرد و بدین ترتیب موفق شد انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و جمهوری اسلامی ایران را تشکیل دهد.
این روحانی فلسطینی گفت: قبل از آنکه از فرهنگ مقاومت سخن بگوییم باید تاکید کنیم که مقاومت خود نوعی فرهنگ است.
کتمتو با اشاره به اینکه مقاومت در جهان اسلام نشات گرفته از دین مبین اسلام و قرآن است، یادآور شد: انسان، آزاد آفریده شده و نمی‌تواند ذلت را بپذیرد لذا در برابر هر گونه حمله یا تلاش برای اسارت مقاومت می‌کند.
وی مقاومت را یکی از راههای مقابله با ذلت دانست و گفت: البته باید توجه داشت که مقاومت فقط به معنای درگیری مسلحانه یا استفاده از خشونت نیست زیرا در برخی موارد باید برای حفظ مقاومت و جان مقاومین، مقاومت منفی را در پیش گرفت.
کتمتو ادامه داد: به عنوان مثال پیامبر (ص) برای حفظ رسالت اسلام و جان مسلمین به آنان فرمود مهاجرت کنند و خود نیز به مدینه مهاجرت فرمودند . این امر فرار نیست بلکه نوعی مقاومت برای حفظ یک امر است.
وی تاکید کرد: همچنین مخالفت پیامبر با پیشنهادات فریبکارانه کفار برای دست برداشتن از رسالت در ازای پول، منصب و زن، خود یکی از مهمترین انواع مقاومت است.
کتمتو با تاکید بر لزوم رواج این گونه مقاومت و فرهنگ آن، الگوگرفتن از شیوه حضرت امام خمینی (ره) در زمینه مقاومت را خواستار شد.
وی گفت: وقتی یک مادر پذیرفت فرزندش به جای مردن در بستر، در جبهه شهید شود این والاترین و ارزشمندترین نوع مقاومت است.