بسم الله الرحمن الرحیم

 

حل قضیه امام صدر توسط حزب الله یا لاهه

مدت‌ها انتظار کشیدیم تا وزیری در دولت پیدا شود که بر ضرورت ارجاع پرونده امام موسی صدر به دادگاه لاهه تاکید کند. منطق می‌گوید که ما هنوز می‌توانیم منتظر بازگشت سالم امام باشیم.
این آرمان سیاسی و انسانی که تمامی لبنانی‌ها و به خصوص مسلمانان شیعه را به خود مشغول کرده بیش از این نباید به شکلی ادامه یابد که ظرف سی سال گذشته ادامه داشته و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. حتی اگر اتفاقی در گذشته در راستای پیگیری این پرونده رخ داده باشد، دلایلی که باعث مخفی ماندن آن شده موضوع را در حکم فراموش شده قرار داده است.
آنچه که ابراهیم شمس‌الدین وزیر مشاور دولت در جلسه کابینه مطرح کرد جای تشکر دارد که البته چیزی غیر از عمل به تبلیغات وی نبود. گفته می‌شود که وی قصد دارد از بیروت خود را نامزد انتخابات پارلمانی کند و موضوع امام صدر را در اولویت فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار داده است.


شمس‌الدین از طرف ولید جنبلاط و سعد حریری حمایت می‌شود تا به عنوان یک شیعه میانه‌رو در مواجهه با امل و حزب الله تقرار گیرد چرا که این دو رهبر درزی و سنی از مواجهه با مقاومت و امتدادهای سیاسی و مردمی آن دچار ناامیدی شده‌اند. آنها اکنون متوسل به تبلیغ برای «گروه شیعیان عربی» در مواجهه با «شیعیان وابسته به ایران» شده‌اند و این دقیقا حرفی است که
ادامه مطلب...